RESUM DEL PLE MUNICIPAL DEL 3 DE GENER DE 2016

Des de la CUP-AE creiem que cal una altra manera de fer política. Una manera que ha de ser més transparent, més participativa, més comunitària, més horitzontal... Per això ens comprometem a fer un breu resum de cada ple, explicant els diferents punts de l'ordre del dia, les votacions i el posicionament de la CUP-AE. Si voleu aprofundir més en el contingut d'algun dels punts o arguments, us podeu adreçar a [email protected].

En aquest darrer ple quasi només es van tractar mocions dels grups municiapals perquè una setmana abans havíem tingut un ple extraordinari amb alguns punts, per l'aturada nadalenca i també, perquè no dir-ho, perquè durant el mes de desembre hem tingut l'alcalde més preocupat per la seua campanya electoral al congrés espanyol.

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta d'un ple anterior.

2. Proposta d'acord per nomenar Manel Pérez Bonfill fill predilecte de Tortosa. .

3. Proposta de Movem Tortosa per establir ajudes a les famílies més necessitades amb alguns impostos, com l'IBI.

4. Proposta de Movem Tortosa per establir itineraris segurs per accedir als centres educatius en bicicleta.

5. Proposta d'ERC i CiU per descatalogar el monument franquista de l'Ebre.

6. Proposta de la CUP-AE per donar suport a la ILP presentada per USTEC i altres col·lectius per una nova llei educativa catalana.

7. Proposta de la CUP-AE per fer polítiques municipals concretes contra la violència masclista.

8. Proposta de la CUP-AE per descatalogar el monument franquista de la batalla de l'Ebre.

9. Proposta del PSC per la creació de l'agent cívic.

10. Proposta del PSC per ajornar l'aplicació del reial decret sobre els ensenyaments oficials de grau.

11. Proposta del PSC perquè Tortosa es sume al nou pacte d'alcaldes i alcaldesses pel clima i l'energia.

12. Proposta del PSC per rebutjar el reial decret que regula els processos de tramitació de baixes i altres mèdiques.

PUNT

TÍTOL I EXPLICACIO

VOTS PARTITS

ARGUMENTARI CUP-AE

2

NOMENAMENT DE MANEL PEREZ BONFILL COM A FILL PREDILECTE DE LA CIUTAT

Favor: TOTS.

Valorem molt positivament aquest nomenament a una persona destacada tant en la seua vessant cultural per la defensa de la llengua, la cultura i l'ensenyament de la nostra llengua com pel seu compromís amb els valors democràtics i antifranquistes.

3

AJUDES A LES FAMÍLIES MÉS NECESSITADES PER PAGAR ELS SEUS IMPOSTOS MUNICIPALS COM L'IBI.

Favor: CUP-AE, MOVEM, PSC

Contra: CiU, ERC, PP

La proposta demanava com s'ha fet en moltes ciutats catalanes que l'ajuntament subvencione a les famílies més necessitades. Els ingressos per IBI superaran els 10 milions d'€ i els diners per aquest apartat es podrien assumir perfectament per ajudar especialment a gent gran i vídues amb pensions ridícules.

4

ITINERARIS SEGURS PER ACCEDIR ALS CENTRES EDUCATIUS EN BICICLETA

Favor: TOTS

La proposta va ser reduïda a petició de CiU a una declaració d'intencions sense cap compromís concret, excepte el de parlar amb les direccions i AMPES dels centres educatius.

5

PROPOSTA DE DESCATALOGACIÓ DEL MONUMENT FRANQUISTA SI GUANYA AQUESTA OPCIÓ LA CONSULTA CIUTADANA

Favor: ERC, CiU

Contra: PSC, MOVEM

Abst: CUP, PP

Vam qualificar d'impròpia l'actitud de l'alcalde que a més de no presentar la moció del col·lectiu per la retirada dels símbols franquistes com demanava aquest col·lectiu, tant CiU com ERC van canviar el contingut de la moció condicionant la descatalogació al resultat de la consulta.

6

SUPORT A LA ILP PER UNA NOVA LLEI EDUCATIVA CATALANA

Favor: CUP, MOVEM

Contra: CiU, ERC, PP

Abst: PSC

És tracta d'una ILP que es presentarà al nou parlament català i que ha estat impulsada per USTEC, marea groga i MUCE (la comunitat educativa) i demanava no aplicar la LOMQE (llei Wert) i la LEC perquè són jeràrquiques i no asseguren un finançament adequat de l'educació.

7

INVERSIONS I ACCIONS CONCRETES PER COMBATRE LA VIOLÈNCIA MASCLISTA

Favor: CUP, MOVEM, PSC

Contra: PP, ERC, CiU

La CUP-AE demanava que es destinaran recursos humans i econòmics a materialitzar el pla d'igualtat municipal, que sobre el paper és molt complet però que no està aplicant-se per falta de recursos.

8

MOCIÓ PER DESCATALOGAR EL MONUMENT DE FRANQUISTA DE L'EBRE COM A BÉ CULTURAL LOCAL

Favor: CUP, MOVEM, PSC

Contra: PP, ERC, CiU

Moció que va presentar la CUP-AE en nom de la comissió per la retirada dels símbols franquistes perquè l'alcaldia no va voler entrar-la al ple. La CUP-AE va defensar que els símbols i les idees feixistes, com el monument, no es poden consultar, s'han de combatre i expulsar-los del carrer.

9

MOCIÓ PER FER UN PLA D'OCUPACIÓ D'AGENTS CÍVICS DE PARCS

Favor: CUP, MOVEM, PSC,PP

Contra: ERC, CiU

El PSC demanava un pla d'ocupació que es destinés a formar persones perquè vetllaran pel bon ús dels parcs públics. A petició de la CUP-AE també es va afegir la tasca d'informar la ciutadania sobre com reciclar per reduir els residus sense reciclar, que en un futur seran molt més cars i contaminen el nostre entorn.

10

MOCIÓ DE REBUIG AL REIAL DECRET DE GRAU I MASTER 3+2

Favor: CUP, ERC, CiU, MOVEM, PSC,

Contra: PP

Fins ara les antigues carreres universitàries que s'anomenen graus tenien una durada de 3 anys més un quart per fer un màster, una espècie d'especialització. Amb el nou decret es faran 3 anys de grau i 2 de màster. Els màsters són molt més cars i per tant les famílies més humils encara ho tindran molt més difícil.

11

MOCIÓ PER SUMAR-SE AL PACTE D'ALCALDES PEL CLIMA I L'ENERGIA DESPRÉS DE LA CIMERA PEL CLIMA DE PARÍS

Favor: TOTS

Vam denunciar que els acords són una mentida perquè no hi ha cap compromís de fets concrets, cap clàusula que penalitze el no compliment i cap mecanisme de seguiment.

12

MOCIÓ PER REBUTJAR EL REIAL DECRET QUE REGULA LES ALTES I BAIXES MÈDIQUES

Favor: CUP, MOVEM, PSC,

Contra: ERC, CiU

Els sindicats han criticat que aquest decret permetrà un major control de les mútues sobre els treballadors i metges, criminalitzant els i les treballadores en un context de precarització permanent dels llocs de treball.

* Si vols enviar alguna proposta de moció o tema per treballar o denunciar, a la CUP-AE t'escoltarem: [email protected]