AL SEGLE XXI ÉS EDUCATIU UN CIRC QUE MALTRACTA?

Aquest cap de setmana Tortosa acollirà un circ amb animals que han estat i són maltractats amb l'objectiu d'entretindre i divertir. Però ens preguntem, al segle XXI no tenim coses millors per oferir als nostres fills i filles.

CUP-AE presentarà una moció al proper ple del mes de novembre sol·licitant que l'ajuntament de Tortosa s'anticipe a l'entrada en vigor de la llei catalana 22/2015 del 29 de juliol (publicada al DOGC el 4 d'agost) que prohibirà "els espectacles de circ amb animals que pertanyen a la fauna salvatge". Una llei que s'haurà d'aplicar a partir de l'agost del 2017.

La CUP-AE demanarà que Tortosa com més de 100 municipis catalans (entre ells Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona, Badalona, Hospitalet...) no autoritze els espectacles de circ que utilitzen aniamls salvatges.

Animem a fer una reflexió a la societat tortosina. Pares i mares portem els nostres fills i filles al circ sense pensar que realment és un espai on es maltracten animals salvatges i, per tant, no té res educatiu. Estem al segle XXI, i és de menester qüestionar-se maneres de fer que antuvi no estaven mal vistes, si no, no creixeríem com a persones i societat.

Hem de dir que ja n’hi ha prou de lleons i tigres sense dents que es passen tot el dia a la gàbia i només es mouen per a actuar. No podem permetre que elefants, animals majestuosos que poden caminar més de 50 km/dia, no puguen fer més de quatre passes. Tampoc ens agrada veure que un rinoceront, una espècie que fa milions d’anys que existeix, no tingui espai per moure’s ni avant ni enrere.

Al circ no li cal utilitzar animals per entretindre. És un espectacle majúscul, amb una gran potencialitat educativa i una gran varietat d'actuacions (pallassos, equilibristes, malabaristes...).

La CUP-AE aposta per la cultura, popular i de carrer, i per espectacles creatius i divertits. I entenem que el circ s'adapta a estes característiques, però com ho ha fet la societat, el món del circ ha d'evolucionar, i renunciar a maltractar animals. Molts circs ja ho han fet, i més ho faran si moltes ciutats es sumen a les més de 100 que ja ho hem fet.

Per aquest motiu la CUP-AE repartirà durant aquests dies octavetes informatives del nostre posicionament.

"No volem esperar a que entre en vigor la llei catalana que prohibirà els espectacles amb animals salvatges".