CUP-AE UN ALTRE MODEL DE FER POLÍTICA

Dedicació parcial del regidor amb límit de sou pel codi ètic de la CUP-AE. Retorn de la targeta d'aparcament gratuït per no voler els privilegis de la classe política. I proposta d'alliberar l'AP7 sense necessitat de destrossar més el territori.

Xavi Rodríguez regidor a l'ajuntament de Tortosa de la CUP-AE ha expilcat que per poder realitzar correctament la tasca de regidor a l'ajuntament de Tortosa, ha passat a fer ½ jornada al seu lloc de treball (Institut Cristòfol Despuig de Tortosa) cobrant la meitat del sou, i que cobrarà mitja jornada de la CUP-AE, amb un límit salarial que estableix el codi ètic de la CUP-AE de 2,5 vegades el salari mínim interprofessional.

Rodríguez ha destacat que respecte al curs anterior quan encara no era regidor, “deixaré d'ingressar entre 4.500 i 5.000€”.

Des de la CUP-AE creiem que la política ha de ser un servei a la societat i la ciutat, sense buscar el benefici personal i per això critiquem la política que s'ha fet fins ara “més basada en l'interès personal i la carrera política que en la defensa dels drets de la ciutadania”.

Per altra banda la CUP-AE ha tornat avui la targeta d'aparcament gratuït que tenia Xavier Rodríguez en la seua qualitat de regidor de la ciutat. “Pensem que estem a l'ajuntament per fer política al servei de la gent i no per tenir privilegis”. Rodríguez ha senayalat que després de la roda de premsa tornarem la targeta d'aparcament gratuïtat del pàrquing de la plaça Alfons (que no hem utilitzat cap dia) i “demanem a la resta de regidors/es del govern i de l'oposició, així com als presidents de les EMDs i alcaldes pedanis, als dos càrrecs de confiança de l'alcalde i si hi ha algun conseller d'empresa muncipal que tinga targeta, que tornen aquestes targetes”.
Des de CUP-AE han demanat a l'ajuntament que els quasi 1.500€ anuals que es destinen a les targetes es destinen a inversió social. La CUP-AE també ha destacat que no ha acceptat ni acceptarà entrades ni invitacions per activitats culturals de pagament organitzades des de l'ajuntament o amb la col·laboració de l'ajuntament “per entendre que també són un privilegi innecessari”.

Des de CUP-AE considerem que tot i que econòmicament no són una gran despesa per l'ajuntament si que considerem que “hem d'acabar amb els privilegis de la classe política, ja siguen simbòlics o rellevants”, i per altra banda, “pensem que és més difícil ser conscients dels problemes d'aparcament que té la ciutat i de l'abús de la zona blava si tens assegurada una plaça d'aparcament al centre de la ciutat de manera gratuïta”.

La CUP-AE també ha anunciat que presentarà al ple una moció demanant la gratuïtat de l'AP-7 des de Torreblanda fins l'Hospitalet de l'Infant i la retirada defnitiva del projecte de construcció del tram de l'A7 entre La Jana i l'Hospitalet de l'Infant. Des de la CUP-AE considerem “que el territori ja està suficientment destrossat per infraestructures actuals com la N340, l'AP7 o la via del tren més altres que podrien vindre com el TGV i per tant, ambientalment aquest projecte és una salvatjada innecessària per al territori”. A més econòmicament és “una nova transferència de diners públics a empreses privades, en un moment on el que cal és més inversió en polítiques socials”.
Per això des de la CUP-AE s'ha demanat que impere el sentit comú com han fet les Federacions d'associacions de veÏns de Tortosa i Amposa. “Un sentit comú que defensa els interessos del territori”. Des de la CUP-AE considerem que la proposta d'una nova ferida al territori en forma d'A7, es fa en defensa d'altres interessos que no són els del territori.

"Pensem que estem a l'ajuntament per fer política al servei de la gent i no per tenir privilegis”.