EL RECICLATGE, UNA QÜESTIÓ OBLIDADA PER L’EQUIP DE GOVERN

Avui la CUP-Ae Tortosa ha volgut fer una acció simbòlica transformant un contenidor gris (de resta) en un de recollida selectiva, blau i groc.

Des de la CUP-Ae hem denunciat ja abans, la quantitat de contenidors grisos aïllats que hi havia al municipi de Tortosa, 431. Per només 92 illes amb totes les fraccions. Està comprovat que tenir contenidors grisos per tot arreu no fomenta el reciclatge ni una bona cultura mediambiental. Només facilita el desfer-nos més fàcilment de la brossa, com aquell que fica la brossa baix la catifa. Una cultura d’entendre què és una ciutat neta, que ja ve de l’anterior alcalde.

Amb esta acció també volíem il·lustrar lo important que és la pedagogia al carrer. Reivindiquem la figura de l’informant de carrer. Però no com a part d’un Plan d’Ocupació, que té una durada determinada, sinó com a lloc de treball estable. Tenim l’oportunitat de crear llocs de treball de qualitat i estables, al mateix temps que incidim en el resultats del reciclatge. Tot són oportunitats de millora, que a més a més, ens ajudaria a reduir el que paguem de cànon per tona de resta.

Des de la CUP-Ae tornem a insistir que siga el COPATE qui gestione tota la recollida de tota la brossa, la selectiva i la resta, i la neteja viària. Volem que quede molt clar que demanem esta integració al COPATE perquè creiem en mancomunar esforços i en els avantatges de sumar massa crítica, per economia de mercat. Sabem que la gestió del COPATE la fa una empresa privada i ho assumim temporalment com a pas previ a la gestió directa, que és el nostre veritable objectiu. Som conscients que s’ha d’anar per parts.

Des de la CUP-Ae no entenem per què CiU de Tortosa (amb el recolzament d’ERC) i CiU Deltebre no volen apostar per una estructura supramunicipal com el COPATE, que permet estalviar recursos a tots (incloses Tortosa i Deltebre), aconseguir millors contractes i disposar de personal especialitzat.

La campanya que la CUP ha fet a les comarques tarragonines es diu El negoci de la brossa fa pudor. Avui hem fet esta acció també per comunicar el repartiment d’uns diaris i butlletins que expliquen la mala gestió local però també els foscos interessos que tenen les empreses que gestionen el negoci de la brossa (amb casos de corrupció, finançament irregular de partits i fundacions, clàusules no complides...). Cal que recordem la multa de 98M€ que els van posar La Comisión Nacional de los Mercados i la Competencia a ACS, FCC, Ferrovial... Són expertes en fer les filigranes per a eludir el control dels que han de fiscalitzar-los. Per això la nostra insistència en aprofitar l’experiència fiscalitzadora del personal del COPATE.

" Tenir contenidors grisos per tot arreu no fomenta el reciclatge"