La CUP dóna suport a projectes populars

El periodisme crític sempre ha patit dificultats de finançament ja que, per la seva naturalesa, no és fàcil aconseguir mitjans per fer públiques i evidents les contradiccions i les misèries del sistema econòmic i polític en el qual estem immersos. Amb la situació actual de la professió periodística, aquests projectes crítics encara ho tenen més difícil per tirar endavant.

Per això, des del Secretariat Nacional de la CUP volem animar tota la militància a participar, en la mesura de les possibilitats de cadascú, en els projectes de micromecenatge que us adjuntem i que s'emmarquen, tots, en la línia de l'ideari polític de la CUP

Llavors de llibertat és un homenatge al Cala: als seus valors, a la seva coherència, al seu ferm compromís. És també un homenatge a tota una generació que ha treballat de manera infatigable, insubornable, injustament invisible, per la construcció dels Països Catalans. Una reivindicació del seu llegat que explica moltes coses del nostre present. I a més un dels impulsors d’aquest projecte és el roquetenc Josep Sabaté molt vinculat als moviments socials del territori.

Pers­pec­tives és una publi­cació anual de pen­sament i anàlisi crítica. Editada per Espai­Fà­brica, és una eina per a la reflexió, la defi­nició de les línies de con­fron­tació i la iden­ti­fi­cació dels reptes a què caldrà que els movi­ments socials i polítics donin resposta. Pers­pec­tives és un pro­jecte d’Espai Fàbrica, que té la voluntat de superar la reac­ti­vitat del web i de les notícies, per tal d’analitzar més pro­fun­dament els con­textos i les pers­pec­tives de les lluites.

Warcelona, una història de violènciaUn cop de puny a la cara de la convivència. Això és el que pretén l'autor amb aquesta mostra fotogràfica. La ciutat de Barcelona és alguna cosa més que turistes despistats consumint paelles infectes i regades amb sangria de bric, o les flamants botigues del Passeig de Gràcia només aptes si la bossa sona.

La Directa es transforma. Ara toca fer un pas endavant. Per això, creiem necessari avançar cap a un model de gestió cooperativa, que ha de garantir una millora dels recursos i de les eines necessàries per incidir en la realitat. Volem potenciar la infraestructura, els equips de treball i les eines informatives que han de convertir la Directa en un referent per a molts més col·lectius i persones.