L'ACTITUD DE L'ALCALDE ÉS IMPRÒPIA DEL SEU CÀRREC I CACIQUIL

El regidor Xavier Rodríguez de la CUP-AE ha lamentat que dilluns al ple municipal va haver d'aguantar la falta de respecte i d'educació de l'alcalde de Tortosa. “Vaig ser qualificat d'ignorant (com a mínim dues vegades) mentider en una altra, sense motius que justifiquen aquesta actitud i vocabulari”.

Nosaltres per educació i respecte no vam voler respondre amb les mateixes formes i maneres que l'alcalde, i lamentem profundament que una persona amb aquest tarannà siga l'alcalde de la ciutat.

Un fet que no és aïllat o reduït al nostre regidor o grup municipal, perquè dilluns va intentar desqualificar o ridiculitzar amb una total falta de respecte i educacio, a 5 regidors de tres formacions diferents. Des de CUP-AE entenem que els plens són un lloc de debat per millorar la nostra ciutat i les condicons de vida de les tortosines i tortosins, i l'alcalde no hauria de convertir-lo en un plató de 13TV o T5. La política és una cosa massa seriosa com per pauperitzar-la d'aquesta manera.

Des de la CUP-AE ens comprometem a seguir treballant per fer propostes de millora per la ciutat i a no caure en les provocacions de Ferran Bel. Aquesta estratègia només pretén fugir del debat polític, perquè ell i el seu equip de govern no tenen un projecte de ciutat més enllà de la gestió del dia a dia. I també per amagar la manca de propostes eficients per combatre la situaicó d'emergència social que viu la ciutat.

Des de la CUP-AE també lamentem, i molt, l'actitud d'ERC que amb el seu suport incondicional a l'equip de govern i a l'alcalde, tolera aquesta actitud impròpia d'una persona que reprsenta la ciutat. I que els fa còmplices silenciosos.

Des de la CUP-AE veiem aquesta manera d'actuar com la d'un cacic, que es pensa que la ciutat i el ple són de la seua propietat, amb una lògica de “sinó ets dels nostres ets el nostre enemic”. Per això li demanem que es relaxe als plens i respecte les diferents persones i idees.

Del ple del dilluns., lamentem que l'alcalde de Tortosa, a pregunta de la CUP-AE, es negués a iniciar els tràmits per canviar el nom de la plaá d'Espanya per la de l'Ajuntament com popularment és coneguda. Des de la CUP-AE seguirem treballant per canviar la nomenclatura de places i espais públics que van ser imposats pel franquisme, i fem responsable a Ferran Bel que la principal plaça del nostre municipi continue portant el nom que va imposar el franquisme.

Sobre la moció presentada per eliminar l'ús del Glifosat, a la CUP-AE ens preocupa molt que s'haja rebutjat aquesta moció que només pretenia millorar la salut púbica i ambiental. La CUP-AE va apel·lar al principi de precaució, que es basa en no utilitzar un producte perquè tot i que no hi ha certesa científica del seu perill, si que hi ha evidències que el presenten com a potencialment perillós. I estem parlant de càncer, un fet que davant la més mínima sospita hauria de ser suficient. I més quan es pot canviar per un altre herbicida (tot i que més car) o per mecanismes de sega mecanitzada, gens costosos i que només s'haurien de fer una vegada anualment (com es fan a les carreteres) respectant així també, la biodiversitat. Una manera de fer que ja estan fent els pagesos, perquè la idea de combatre les males herbes contínuament amb herbicides, és un concepte del passat, a més de ser insostenible. Al respecte no hauríem d'oblidar que els estudis parlen d'un futur amb el 50% dels homés i un 1/3 de les dones amb càncer, i que un 90/95% dels càncers són per factors ambientals i no genètics. És un tema molt seriós.

Tant CiU com ERC es van negar a aprovar la moció per qüestions partidistes sense pensar en el bé de la ciutat com si van fer els seus partits en altres municipis on s'ha aprovat aquesta moció com Girona, Vilanova i la Geltrú, Mataró, Santa Maria de Palautordera (sense passar pel ple)... ciutats en alguns casos governades per CiU.

La CUP-AE també va votar a favor de la moció a favor dels refugiats sirians presentada per la presidència del ple. Un vot a favor tot i que cap de les propostes de la CUP-AE foren incloses a la moció. Les nostres propostes pretenien garantir que totes les persones emigrades dels països pobres tingueren els mateixos drets (ja foren immigrants o refugiades) i també pretenien que des de l'equip de govern es feren propostes clares i concretes, amb una dotació econòmica inclosa. Per això vam denunciar al ple “que aquesta moció no compromet ni obliga en res a l'equip de govern i es tracta d'una moció que és paper mullat, mediàtica i que no servirà per absolutament res”.

Per últim també volem destacar el tarannà poc constructiu de l'equip de govern i els seus socis, ERC, que no van votar a favor de la moció del grup MOVEM per millorar la festa del Renaixement. Ens agradaria trobar una actitud més oberta i dialogant de l'equip de govern i els seus socis en qüestions que només pretenen millorar la ciutat. Un exemple d'aquest tarannà constructiu i positiu fou el vot a favor de la proposta d'ERC per plantar arbres a Tortosa, una proposta que vam votar a favor, pensant en el bé comú de la ciutat i no en qui la presentava.

"Aquesta manera d'actuar és com la d'un cacic, que es pensa que la ciutat i el ple són de la seua propietat".