MOCIONS DE LA CUP-AE AL PROPER PLE, UNA PER REDUIR BARRERES ARQUITECTÒNIQUES

La CUP-AE ha anunciat aquest matí que dilluns presentarà una moció sol·licitant major inversió per facilitar l'autonomia de les persones amb mobilitat reduïda. També presentarà al ple una moció sol·lictant la retirada dels símbols religiosos, una de suport a la PDE i una quarta de recolzament a l'alumnat universitari dels Països Catalans que convocaran referèndums durant el mes de febrer.

Des de la CUP-AE es lamenta que Tortosa siga una de les ciutats catalanes amb més barreres arquitectòniques, una qüestió que no hauria de ser partidista i que és conseqüència de la falta de sensibilitat d'aquest equip de govern, però també dels anteriors. «Si comparem Tortosa amb altres ciutats catalanes, constatem que hi ha massa barreres arquitectòniques i que és un problema que arrosseguem des de fa molts anys». Per això, des de la CUP-AE «esperem que tant l'alcalde com els seus socis, ERC, valoren aquesta moció com una proposta positiva per la ciutat i per les persones amb mobilitat reduïda, i no facen valoracions partidistes per no aprovar-la».

La moció ha estat treballada amb col·lectius i persones a títol individual, i pretén augmentar l'autonomia de les persones que necessiten cadira de rodes per desplaçar-se i fer una vida normal. Entre les propostes destaca la de destinar anualment una partida econòmica per reduir les barreres arquitectòniques de la ciutat però altres sense cap cost com instar a la policia perquè siga intolerant amb els cotxes aparcats a les rampes de les voreres, repintar els aparcaments reservats i adaptar-los a les necessitats de les persones usuàries, creació del consell municipal de la discapacitat...

La CUP-AE també ha presentat una moció sol·licitant la retirada del Sagrat Cor de la sala de plens de l'ajuntament i altres símbols religiosos dels espais i instal·lacions municipals. Des de la CUP-AE es considera que una ciutat que està treballant la cohesió social des del treball multicultural en àmbits com el comunitari, l'educatiu, el turístic o el cultural no pot mantenir símbols d'una de les religions als espais que són de tota la ciutadania. La CUP-AE defensa que la religió ha de romandre en l'àmbit privat i sosté que la permanència de símbols religiosos com el Sagrat Cor de la sala de plens, és una prova més que el règim del 78 no va acabar amb els privilegis que alguns sectors de la societat, com l'església, tenien durant el franquisme.

La CUP-AE també ha fet una crida a la participació de la manifestació del 7 de febrer a Amposta, recordant que s'ha de donar suport absolut a la Plataforma en Defensa de l'Ebre en la lluita contra el Plan Hidrológico de la Cuenca del Ebro. Ens sumem també a l'advertiment que fa la PDE sobre els canals Xerta-Sénia i Segarra-Garrigues com a potencials portes de transvasaments cap al sud i cap a Barcelona, respectivament. Alhora, i com marca la Directiva Marc de lAigua, recordem que laigua és un patrimoni que no pot estar en mans dinteressos privats i ser una eina d’especulació i mercadeig entre interessos econòmics.

La CUP-AE també ha manifestat el seu suport al SEPC i la resta de sindicats i col·lectius universitaris que durant el mes de febrer convocaran referèndums a les universitats dels Països Catalans per preguntar a l'alumnat la seua opinió sobre els graus 3+2 i el Decreto de Flexibilización del sistema educativo español. La CUP-AE recorda que el col·lectiu més nombrós del món universitari és l'alumnat i que aquest no ha estat consultat en cap moment.

Per últim, la CUP-AE ha recordat que en un comunicat ja havien valorat el pla d'acció municipal 2015-19 com a continuïsta i poc ambiciós, perquè no afronta els dos grans problemes de la ciutat, la desocupació i la situació d'emergència social.

"Tortosa és una de les ciutats catalanes amb més barreres arquitectòniques"