Per què Som Energia?

L'energia és un bé que tots fem servir cada dia i comencem a ser conscients dels aspectes negatius de la dependència dels combustibles fòssils: pic del petroli, canvi climàtic, conflictes bèl·lics pel seu control, etc. Davant de tot això, les energies renovables poc a poc van trobant el seu lloc, però s'acaben diluint entre els gegantins interessos de les grans empreses energètiques i el model actual.

A l'Estat espanyol l'autosuficiència energètica només arriba al 22%, molt per sota de la mitjana europea, i de les importacions energètiques un 80% són petroli i derivats del petroli.

El lobby energètic espanyol s’aprofita d’aquesta situació i manté uns marges de beneficis desorbitats, i veuen en les energies renovables un perill per als seus interessos. Sinó, només cal veure les polítiques energètiques que tenim a l'Estat espanyol.

Per sortir d'aquest model us proposo que us feu socis de SOM ENERGIA, una cooperativa de consum i producció d'energia renovable sense ànim de lucre.

Sent socis podeu passar a consumir l'electricitat de casa vostra a través de la cooperativa, que us garanteix mitjançant certificats, que l'energia que us vendran és 100% renovable.

És molt important entendre que, sent una cooperativa, cada soci té un vot i això democratitza el funcionament de l'empresa. Trenquen així amb l'oligopoli, obscurantisme i tergiversacions de la gran indústria energètica, sabent que el benefici us resultarà conegut i serà emprat en el que els socis desitgem, que consisteix principalment a incrementar la capacitat de la cooperativa per autoproduir energia amb fonts renovables, treballant amb un model cooperatiu (economia social i solidària) i recolzant el desenvolupament rural.

Els valors que volem promoure són:
* Membres implicats i oberts a la participació: els socis i sòcies poden participar aportant coneixement, diners, béns o treball
* Transparència i control democràtic: tots els socis/es tenen un vot, independentment de la seva contribució econòmica.
*
Participació financera de tots els socis/es: petites aportacions de molts socis/es ens donen el poder financer i popular per promoure els nostres projectes.
*
Autonomia i independència: establirem col·laboracions amb altres projectes però sempre segons els nostres criteris cooperatius.
*
Educació i informació: volem promoure una nova cultura energètica i l'acceptació de l'energia renovable.
*
Col·laboracions amb altres cooperatives: fomentem la cooperació amb altres cooperatives existents, siguin o no de l'àmbit energètic per assolir els nostres objectius comuns.
*
Enfocament a la comunitat local: promoure la creació de llocs de treball relacionats amb l'energia renovable, contribuint a la creació d'una economia veritablement sostenible.

Si vols saber com fer-te soci, només has d'entrar a www.somenergia.coop

Anima't!

Jaume Castellà