Tortosa, la pitjor ciutat ebrenca reciclant

Segons les dades presentades, la setmana passada, pel Departament de Territori i Sostenibilitat i per l’ARC (agència de residus de Catalunya), de les quatre comarques de les Terres de l’Ebre, la del Baix Ebre continua mostrant-se com la més ineficaç en matèria de residus. I dins de la comarca, destaca molt negativament Tortosa.

Aprofundint en les dades del 2016, Tortosa és el municipi de les Terres de l’Ebre amb l’índex de recollida selectiva neta més baix del territori amb un 24,83%. Una "En lloc de promoure generar menys residus estem promovent desfer-nos d’ells més fàcilment"dada que influeix negativament en la comarca (la mitjana dels 14 municipis de la comarca és del 40,42% i la dels 13 municipis sense Tortosa seria del 48,47%). Una dada molt preocupant.

Des de la CUP-Ae ja fa temps que advertim del continuo creixement del cànon de residus, que en un futur penalitzarà els municipis que pitjor reciclen. Des de la CUP-Ae exigim a l’equip de govern que des de ja, desenvolupe un pla per millorar significativament en 5 anys, els percentatge de reciclatge i situar la ciutat en la mitjana ebrenca.

Des de la CUP-Ae tornem a criticar que des de l’equip de govern estiga transmetent-se un missatge erroni a la ciutadania amb la baixada continuada de la taxa d’escombraries. En un futur proper no es podran mantenir els preus de la taxa d'escombraries sense millorar el percentatge de reciclatge, però no constatem cap acció de l’equip de govern en aquesta direcció. És més, sembla que la política que es segueix és la contrària, per la gran quantitat de contenidors grisos que hi ha. En lloc de promoure generar menys residus estem promovent desfer-nos d’ells més fàcilment.

Fa poques setmanes s’anunciava el “nou contracte de recollida de brossa i neteja viària” de Tortosa. Esperem que el principal objectiu no siga tenir contentes a les grans empreses privades, com FCC, acusada recentment de presumpte frau amb la neteja i la brossa a dos consistoris, o Ferrovial, amb el seu propi historial de presumptes delictes. Esperem que l’objectiu siga millorar el percentatge de reciclatge i tenir un servei de més qualitat i eficaç. Per això, des de la CUP-Ae demanem que s’aposte per la gestió directa (més barata, entre un 20-30%, amb millors condicions laborals i més eficaç perquè l’objectiu és fer un bon servei i no guanyar diners). Cedir l’explotació del servei a empreses privades, significa derivar diners públics per beneficiar a les empreses de l’IBEX-35 (com ACS, Ferrovial...).

" En lloc de promoure generar menys residus estem promovent desfer-nos d’ells més fàcilment"