CUP TORTOSA DEMANA EL CESSAMENT DE L'EQUIP DIRECTIU DE L'INSTITUT DE L'EBRE I DEPURAR RESPONSABILITATS AL DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ.

La CUP Tortosa ha exigit en una roda de premsa este matí el cessament de l'equip directiu de l'Institut de l'Ebre pel cas de convenis de pràctiques il·legals i depurar responsabilitats al Departament d'Educació, Serveis Territorials i Inspecció de treball "davant la seva inacció i falta de supervisió".

Selene Alberich, portaveu de la formació, ha assegurat que "estem davant d'un cas greu de presumpta corrupció, on podrien estar implicats funcionaris del sistema educatiu públic".

Alberich ha assegurat que "un cas com aquest ens haurien de fer saltar les alarmes respecte al nivell de qualitat de l'ensenyament públic, i en concret de l'FP." Ja que segons els anticapitalistes s'han vulnerat de forma flagrant els drets dels estudiants a tenir garantida una formació de qualitat. Segons la cupaire també s'haurien vulnerat drets laborals, ja que segons l'acta de liquidació d'Inspecció de Treball "es pagava als alumnes per sota del Salari Mínim Interprofessional, superaven les vuit hores al dia entre pràctiques i horari lectius, no rebien formació en riscos laborals i no estaven donats d'alta a la Seguretat Social".

La cupaire ha carregat contra les declaracions de la consellera d'Educació Anna Simó. "Segons la consellera s'ha actuat de manera ràpida, però a nosaltres no ens ho sembla quan les denúncies dels professors van fer arribar a la bústia ètica de la Generalitat i a l'Oficina Antifrau el vuit d'octubre" i ha afegit "que cal que l'administració es mostri contundent respecte a un cas tan greu com el de l'Institut de l'Ebre".

Finalment, ha acusat el Departament d'Educació de poca transparència i de voler dilatar el cas amb l'objectiu d'eludir responsabilitats.