Documents

El programa que presentem a continuació inclou centenars de propostes elaborades a partir d’un procés de treball que s’ha portat a terme amb moltes persones i entitats de Tortosa que veuen en el projecte polític de la CUP una oportunitat de canvi i de transformació per a la nostra ciutat.

Es tracta d’un document molt ambiciós que pretén ser un full de ruta per als pròxims 12 anys per a la nostra ciutat. Un període de temps en què tenim la il·lusió de poder desenvolupar el nostre projecte polític a partir del canvi que impulsarem el proper 28 de maig.

El nostre és un projecte de ciutat profundament transformador, que parteix de la base de les polítiques comunitàries per tal de construir una societat igualitària, justa i autodeterminada en totes les seues formes.

Un projecte polític que posa a les persones al centre de l’activitat política. I un projecte polític en constant creixement i capacitat d’adaptació als nous reptes que anirem afrontant com a ciutat en els pròxims anys.

Lluitem per Tortosa!

La CUP ha analitzat una mostra de 2kg de terra recollida en diferents punts del parc Teodor Gonzàlez, al voltant dels dos parcs infantils. Després d'analitzar la mostra per un laboratori, el resultat mostra l'existència de 0,31 mg/kg. El Glifosat és un producte fitosanitari pensat pel seu ús a l'agricultura, que s'ha incorporat als parcs i jardins per la seua eficiència, sense valorar altres aspectes com els seus costos ambientals i de salut pública.

En este sentit volem recordar que diversos estudis científics el vinculen amb el càncer i el situen com expecialment perillós per xiquets i xiquetes, dones embarassades o en lactància. La mostra de 0,31 mg/kg és superior al màxim autoritzat per molts productes alimentaris(0,1) o per l'aigua (0,1 ml/l):

Per això, proposem la seua eliminació en una primera fase dels parcs i jardins,i en una segona, de l'espai públic. Pobles com l'Ametlla de Mar ja ho fan.

La solució no hauria de ser matar plantes, per beure verí.

Este és el programa de la CUP TORTOSA pels propers quatre anys. Un programa amb més de 450 propostes que tindran a les persones com a eix central de tota acció política. I que contarà amb tres eixos transversals que estan presents a totes les àrees: les polítiques feministes (que vol dir prioritzar les persones i les seues necessitats), la participació ciutadana (obrir les portes de l'ajuntament a la ciutadania per deixar de prendre decisions en despatxos tancats) i l'ecologisme per avançar cap a una Tortosa més sostenible que rehabilite i revitalitze el nucli antic, les persones i les bicicletes guanyen espai al transport privat i transformar les places de formigó en llocs acollidors.

Pàgines