MOCIONS I PROPOSTES DE MODIFICACIÓ DE LES ORDENANCES FISCALS PER AL PRÒXIM PLE DE L’AJUNTAMENT DE TORTOSA

La CUP presentem dues mocions al proper ple de Tortosa, una contra la llei de contractes de serveis a les persones, coneguda com a Llei Aragonés. I una segona de suport a les persones detingudes el passat 23 de setembre. Per altra banda la CUP també presentem un seguit de propostes de modificació de les ordenances fiscals.

La coneguda com a Llei Aragonés obre les portes a privatitzar més serveis públics, per això des de la CUP presentem una moció en contra d’esta llei, que ajudarà a precaritzar encara més els serveis socials. L’objectiu amb esta moció, és conscienciar l’opinió pública dels perills d’esta llei, més enllà que puga o no ser aprovada. Es tracta d’una llei que obre la porta a privatitzar serveis pública de l’àmbit educatiu (menjadors escolars, tutories de l’educació obligatòria, educació preescolar, educació especial...), sanitari (ginecologia i altres serveis) o del serveis socials (cura a les persones...).

La seua aplicació «precaritzarà encara més els serveis públics catalans i les condicions laborals». Perquè «la qualitat del servei quedarà supeditada al benefici econòmic de tota activitat empresarial». I s’obre la porta a que empreses com ACS o Sacyr puguen gestionar encara més serveis públics. És així com volem aprofundir en sobirania, cedint serveis a empreses de l’IBEX-35.

Des de la CUP, lamentem que siga una llei impulsada per ERC, un partit que es qualifica de progressista. I ens preguntem quins lobbys interns té este partit per proposar esta precarització dels serveis públics? Perquè esta llei beneficiarà a grans empreses de l’IBEX-35 però també a empreses i fundacions, algunes del territori, que veuen en els serveis públics una via per ampliar els seus negocis.

La CUP també presentarà una moció de suport a les 9 persones detingudes el passat 23 de setembre, 7 d’elles encara a presó, per la seua vinculació amb els CDR. Amb la moció volem denunciar la situació d’excepcionalitat que viu el país i l’existència d’un tribunal d’excepció, l’Audiència Nacional (hereva directa del franquisme), que fa operacions preventives i filtra a la premsa afí detalls del sumari, amb l’objectiu de generar alarma social, desmobilitzar i criminalitzar el moviment independentista.  Res de nou, les operacions Dixan, els 3 de Gràcia, Pandora... van seguir el mateix patró.

En la moció es demana l’alliberament immediat de les persones i que es deixe de criminalitzar el moviment independentista així com la desobediència civil pacífica i no violenta.

En este sentit, lamentem que ERC no haja volgut signar la moció, impedint així una moció de consens entre tots els partits que es defineixen com a independentistes.

Per últim també hem presentat les propostes per modificar les ordenances fiscals, propostes que són mediambientals i socials.

En l’àmbit mediambiental:

• una major bonificació de l’IBI en la instal·lació d’energies alternatives però també una major exigència en el %, així com un seguiment més acurat.
  • en l’ICIO bonificar al nucli antic només la rehabilitació i eliminar la bonificació a les noves construccions.
  • a l’IVTM aplicar una taula més elaborada i acotant els anys de bonificació.
  • a la taxa d'escombraries, introduir una nova taxa pels pisos turístics i ampliar la quota de les grans superfícies i supermercats que són els que més contaminen. Així com un augment també a les residències d’estudiants, que tenen quantitats molt baixes.

En l’àmbit social les principals mesures són:

• ampliar al màxim l’IAE (perquè són empreses que facturen més d’un milió d’€).
  • eliminar el pagament que les entitats culturals de Tortosa han de pagar per fer servir l’auditori o l’aula didàctica del museu (com AMPES, col·legis, entitats socials...).
  • l’entrada gratuïta als Jardins del Príncep per totes les persones residents a Tortosa.
  • una rebaixa de més del 50% de la taxa d’acta de matrimoni civil, una reducció del 50% de la taxa per gestió i tramitació de l’informe d’adequació d’habitatge per reagrupament familiar.
  • i l’estudi per aplicar al proper curs, una tarificació progressiva a les escoles municipals de teatre i música, per facilitar l’accés de més capes de la població.

Al respecte, des de la CUP volem censurar l’actitud d’ERC que després d’haver arribat a un acord amb la resta de partits de l’oposició per aprovar les propostes de la CUP i altres, per tacticisme partidista, va renunciar a presentar estes propostes socials i ambientals a l’equip de govern. Un equip de govern que tot i trobar-se amb la CUP, considera que moltes de les propostes presentades no les poden fer seues per qüestions ideològiques, i altres per aspectes tècnics, la majoria dels quals, no compartim.

Tortosa, 30 de setembre de 2019, Països Catalans.