GLIFOSAT, UN VERÍ ALS NOSTRES PARCS

La CUP ha analitzat una mostra de 2kg de terra recollida en diferents punts del parc Teodor Gonzàlez, al voltant dels dos parcs infantils. Després d'analitzar la mostra per un laboratori, el resultat mostra l'existència de 0,31 mg/kg. El Glifosat és un producte fitosanitari pensat pel seu ús a l'agricultura, que s'ha incorporat als parcs i jardins per la seua eficiència, sense valorar altres aspectes com els seus costos ambientals i de salut pública.

En este sentit volem recordar que diversos estudis científics el vinculen amb el càncer i el situen com expecialment perillós per xiquets i xiquetes, dones embarassades o en lactància. La mostra de 0,31 mg/kg és superior al màxim autoritzat per molts productes alimentaris(0,1) o per l'aigua (0,1 ml/l):

Per això, proposem la seua eliminació en una primera fase dels parcs i jardins,i en una segona, de l'espai públic. Pobles com l'Ametlla de Mar ja ho fan.

La solució no hauria de ser matar plantes, per beure verí.