Documents

Aquí teniu l'INFOPLE del juliol. Una vegada més l'equip de govern no ha acceptat cap de les propostes de l'oposició, entre elles una de la CUP-Ae per millorar el servei d'abastament d'aigua potable al barri de Remolins.

Des de la CUP-Ae demanem a l'ajuntament de Tortosa que solucione el problema amb l'aigua que durant les nits tenen moltes persones del barri de Remolins. Durant la nit l'aigua arriba a les cases amb tan poc cabal i pressió que la gent no es pot dutxar o bé l'aigua té tan poca pressió que no té la força suficient per encendre l'escalfador de butà o gas. Per què passa això? Perquè durant les nits es baixa la pressió. I per què es baixa la pressió? Perquè hi ha fuites i així no es malbarata l'aigua. És a dir, no es reparen les fuites. Per què? Perquè és més car. I clar, amb la privatització del 49% de l'empresa municipal d'aigües, el soci privat és qui fa el manteniment de la xarxa, i una empresa prioritza guanyar diners a la conservació del medi ambient o donar un servei de qualitat a la ciutadania.

Des de la CUP-Ae volem denunciar l'aposta que està fent-se des de la Generalitat de Catalunya (amb la complicitat dels ajuntaments afectats) per la creació d'un consorci (o xarxa) amb els hospitals públics (Amposta, Mora, Jesús, Tortosa i Verge de la Cinta). Amb este consorci es pretèn aplicar el model Sagessa (titularitat pública però gestió privada) no només als hospitals que actualent ja tenen este model, sinó també a la joia de la corona, l'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta. Un model que dificulta la fiscalització, afavoreix la corrupció, és més car... i que està dissenyant-se pels polítics sense la participació de treballadors i treballadores.

Anar al metge no pot ser un negoci. Per això entenem que una sanitat pública de qualitat ha d'incloure uns aparcaments públics i gratuïts.

La CUP Ebre ha presentat una campanya per demanar a la Generalitat que la futura ampliació o construcció d'un aparcament nou a l'hospital Verge de la Cinta no supose en cap cas que treballadors/es, pacients i visites hagen de pagar l'aparcament. La CUP exigeix una servei de sanitat de qualitat i això inclou aparcaments públics i gratuïts. La campanya inclou una moció que es presentarà als ajuntaments on la CUP té presència i on qualsevol entitat social, sindicat o partit vulga presentar-la. I exigeix als partits polítics que posen el territori per davant dels interessos de partit.

Pàgines