CUP-Ae DEMANA MÉS INFORMACIÓ A GESAT

La CUP-Ae ha presentat una instància a l’alcaldessa de Tortosa demanant-li més informació del cas Panisello. I en cas que ni l’Ajuntament ni GESAT disposen d’informació, la CUP-Ae ha demanat que es convoque un consell d’administració urgent per sol·licitar que l’Ajuntament de Tortosa es persone com a acusació particular.

Arran de les notícies aparegudes a diversos mitjans de comunicació i d’un breu comunicat del mateix ajuntament de Tortosa, per la investigació del conseller delegat de la societat municipal Gestió Sanitària i Assistencial de Tortosa (GESAT), Pere Panisello, per presumptes delictes de falsedat documental, prevaricació i tràfic d’influències.

Vist que segons les mateixes fons, el cas el porta la unitat anticorrupció dels mossos d’esquadra, i que els mossos d’esquadra segons la premsa, ja han pres declaració a 12 persones per presumptes irregularitats en la contractació de personal sanitari, la compra de productes per als hospitals o l’emissió d’un certificat.

Des de la CUP-Ae considerem escassa la informació rebuda pels grups municipals i la ciutadania per unes acusacions tan greus. I més quan ja han passat unes setmanes.

Per este motiu entenem que si ni GESAT ni l’Ajuntament disposen de més informació, la millor manera d’accedir a tota la informació, es que el mateix Ajuntament, com a part afectada per ser el propietari, es persone com a acusació particular.

L’Ajuntament de Tortosa no pot continuar mantenint l’actitud passiva de les darreres setmanes i considerem que ha de tenir una actitud activa perquè és la part més interessada en aclarir la qüestió, i el primer pas, es recavar la màxima informació possible.

Per això hem presentat un escrit, a l’alcaldessa i presidenta de la societat mercantil, GESAT, amb les següents demandes:

- Conèixer qui ha denunciat al conseller delegat i els motius exactes de la denúncia.

- En cas que ni GESAT, ni este mateix ajuntament, tinguen la informació, demanem la convocatòria d’un consell d’administració urgent.

- Demanem que el punt únic, o un dels punts, del consell d’administració urgent, siga proposar a l’ajuntament de Tortosa que es persone com a acusació particular per tenir accés a més informació, atenent al fet, que este ajuntament és el propietari dels dos hospitals i que la premsa parla d’acusacions molt greus.

Des de la CUP-Ae volem deixar palès el nostre respecte a la presumpció d'innocència, però alhora que això no és motiu suficient per no voler accelerar l’aclariment de la qüestió.

" La millor manera d’accedir a tota la informació, es que el mateix Ajuntament, com a part afectada per ser el propietari, es persone com a acusació particular"