CUP EBRE DENUNCIA QUE LA DIPUTACIÓ DE TARRAGONA PRIORITZE MONTSERRAT ALS PARCS NATURALS DEL DELTA I DEL PORT

Els pressupostos de la Diputació de Tarragona per al 2016 preveuen una aportació de 70.000€ al Patronat de la Muntanya de Montserrat. Aquesta xifra contrasta amb els 30.000€ que reben els quatre espais naturals més importants de la demarcació, els Parcs Naturals del Delta, del Port i de Montsant juntament amb el Paratge Natural d'Interès Nacional de Poblet.

Des de CUP EBRE no entenem que des de la Diputació de Tarragona es subvencione un paratge que queda fora del seu àmbit. Al Patronat estan representats els consells comarcals i els ajuntaments amb terme municipal dins de l'espai, així com altres administracions, però entenem que no és competència de la Diputació de Tarragona.

I més quan constatem que des del 2011 al 2014, les retallades als Parcs Naturals han estat entre el 49% i el 60% del pressupost que tenien. Com a conseqüència d'aquestes retallades les brigades de manteniment estan pràcticament desmantellades, la majoria dels tècnics dels parcs acomiadats, punts d'informació tancats la major part de l'any i una reducció dràstica de l'educació ambiental.

Tot això ha fet que els equips de direcció i gestió dels Parcs naturals haiguen quedat reduïts a una situació més que precària i que fins i tot no es puguen dur a terme els objectius bàsics pels que van ser declarats estos espais.

Per aquest motiu des de CUP EBRE demanem que de forma immediata els 70.000€ que es destinen al Patronat de la Muntanya de Montserrrat es repartisquen entre els quatre espais protegits de la demarcació. I critiquem aquesta manera de fer política que prioritza no sabem quins interessos abans que els del territori. I en aquesta línia, des de la CUP presentarem una moció el proper divendres 29 de gener a la Diputació de Tarrgona sol·licitant que els 70.000€ inicialment previstos per al Patronat de la Muntanya de Montserrat es destinen als quatre paratges de la demarcació els Parcs Naturals del Delta, del Port i de Montsant juntament amb el Paratge Natural d'Interès Nacional de Poblet

Des de CUP EBRE aprofitem per demanar una major dotació econòmica als Parcs Naturals del Delta i del Port, que garantisquen una correcta planificació de la seua conservació.

"Demanem que de forma immediata els 70.000€ que es destinen al Patronat de la Muntanya de Montserrrat es repartisquen entre els quatre espais protegits de la demarcació"