LA CUP PROPOSA AL PLE DE L’AJUNTAMENT LA SUBSTITUCIÓ DE LA PISTA DE GEL PER UNA DE SINTÈTICA

La CUP ha presentat este matí, en roda de premsa, una moció que demana substituir la pista de gel que s'instal·la a Nadal per una "alternativa més sostenible".

Selene Alberich, membre de la CUP Tortosa, ha explicat que davant del context d'emergència climàtica cal buscar alternatives més sostenibles com una pista de gel sintètica. Segons Alberich, esta té una durada d'uns 20 anys i suposa un estalvi en consum energètic i d'aigua.

La cupaire ha assegurat que la CUP és conscient que la instal·lació de la pista de gel atrau gent al nucli de la ciutat i suposa un benefici per al petit comerç i l'hostaleria de la ciutat; en este sentit, Aberich ha insistit en el fet que la CUP no s'oposa a la instal·lació de la pista, però aposta per opcions "més sostenibles".

Alberich ha definit de "despropòsit total" mantenir una pista de gel amb unes temperatures d'entre 15 i 20 graus "com vam tenir el desembre de l'any passat". Per això, la cupaire ha interpel·lat els partits dels consistoris perquè siguen "conseqüents" i donen suport a la proposta. "Com a institució, hem de donar exemple i prendre accions de forma urgent per combatre el canvi climàtic i els seus impactes", i ha assegurat que cal la coordinació entre els ens locals i agents econòmics de la ciutat, com la Federació de Comerç, Serveis i Hostaleria de Tortosa, impulsors d'esta iniciativa, per "buscar alternatives que no contribuïsquen a empitjorar el clima”.