11 de setembre: la CUP a les Terres de l’Ebre

Des de la CUP Tortosa volem felicitar la gent de les Terres de l’Ebre, perquè una vegada més hem demostrat els nostres anhels de llibertat, amb un èxit d’organització i de participació a les convocatòries independentistes de la diada. Dimarts 10 a la nit es va fer a Tortosa, organitzada per la Comissió 11 de setembre, la sisena Marxa de Torxes per la independència, amb un miler de participants (màxim històric de la convocatòria) i amb un missatge clar: volem la independència per canviar-ho tot, també perquè tothom tinga un lloc on viure, un treball amb condicions dignes i uns serveis públics de qualitat i universals. I el dia de la diada,  a la Via Catalana organitzada per l’ANC, milers i milers de persones vam sortir al carrer per dir que volem la independència. I que a més, la volem ja! Les Terres de l’Ebre, com tota Catalunya, vam sortir a la carretera 340 per dir ben clar, que aquest procés és nostre, del poble, que no volem pactes amb la Moncloa i que no estem disposades a esperar fins al 2016. Decidim que sí, que ara toca, i que si no s’autoritza la consulta, som el poble de Catalunya qui ens convertim en subjecte polític per decidir el nostre futur, de manera unilateral.

Des de les Terres de l’Ebre hem vist massa vegades com els polítics ens han dit una cosa i n’han fet una altra, per això, des de la CUP no esperem res ni d’aquest govern ni de cap altre, hem de ser el poble qui desobeint les lleis liderem aquest procés i, sense oblidar, que volem la independència per tenir una vida més digna, i això vol dir que aquest procés d’independència ha d’anar acompanyat de la lluita per defensar una altra independència: la independència dels mercats.

L'èxit de la Via també ha estat el dels Països Catalans. Malgrat que en un principi l'ANC va emmarcar la Via Catalana només als límits del Principat, l’organització popular i la implicació de la gent d'altres territoris ha fet possible que la Via s'estengués arreu del país. Milers de persones han participat als trams de la Catalunya del Nord, de Ses Illes i del País Valencià. Cal destacar l’enorme presència de gent vinguda d'arreu del país sobre el riu Sénia i també al terme de Vinaròs, malgrat les intimidacions de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional. Ahir vam demostrar que som Països Catalans.

Per últim, des de la CUP volem felicitar als i les centenars de persones que van ajudar a fer-ho possible.

Però no oblidem, ens han traït massa vegades, hem de seguir al carrer fins al final del procés i sense delegar, perquè aquest és un procés llarg.