AL·LEGACIONS ALS PRESSUPOSTOS 2016 DESESTIMADES

CUP-AE considera que les al·legacions presentades sí que tenien recorregut legal tot i l'informe de l'interventor, i en tot cas, insta l'alcalde i el seu equip de govern a estudiar-les per incorporar-les durant l'execució del pressupost perquè la gran majoria són propostes de ciutat en positiu que volen millorar les condicions de vida de les persones amb més necessitats.

Al ple del dilluns 28 de desembre l'alcalde Ferran Bel va argumentar que no havien estudiat les propostes perquè segons informe de l'interventor no tenien encaix legal en cap dels supòsits de l'article 170.2 del TRLRHL.

Des de la CUP-AE interpretem que l'article 170.2 al seu punt b sí que justifica les nostres al·legacions perquè diu que es podran presentar al·legacions quan el pressupost «omet el crèdit necessari per complir obligacions exigibles a l'entitat local, en virtut d'un precepte legal o de qualsevol altre títol legítim». Des de la CUP-AE considerem que aquest punt és suficientment ambigu com per justificar que es presenten unes al·legacions amb major contingut social per millorar les condicions de vida de les persones més castigades per la pobresa i que és una obligació de tot ajuntament vetllar perquè es milloren les condicions de vida d'aquestes persones.

Des de la CUP-AE esperem que les propostes concretes que no necessiten una gran inversió i que són per millorar la ciutat i les condicions de vida de les persones, sí que siguen estudiades i es puguen incorporar durant l'execució del pressupost.

Entre les mesures que la CUP-AE ha presentat destaquem:

1. Combatre la pobresa amb una major dotació al menjador social perquè puga obrir tots els dies de l'any (ara mateix els festius i cap de setmana tanca). I una partida a Càrites i Creu Roja perquè la bossa d'aliments que es reparteix a les famílies més necessitades siga més digna, així com recuperar el xec d'aliments vinculant-lo a comerços de proximitat del nucli antic.

2. Reduir la despesa energètica amb inversions en estalvi energètic que s'amortitzen a curt i mitjà termini. Alguns equipaments municipals ja les tenen fetes i en altres caldria fer-les però es tracta d'una inversió de futur, que permetria estalviar molts diners en un futur i reduir la contaminació ambiental.

3. Dotar de recursos econòmics el pla d'igualtat municipal, que té un bon redactat però no està executant-se per manca de recursos.

4. Un pla d'eliminació de barreres arquitectòniques consensuat amb AMITE (associació de discapacitats de les Terres de l'Ebre) que hauria de renovar-se anualment, prioritzant les actuacions.

5. Altres inversions menors en formació de personal de l'ajuntament (elaboració d'uns pressupostos participatius i reorientació del model productiu a l'energia alternativa, la producció agrícola de proximitat i ecològica i el cooperativisme), impuls de campanyes antirumors racistes, un equip de so bàsic al centre cívic de Ferreries, aportació a la festivitat de l'any nou amazic, instal·lació de més «pirulos» informatius a la ciutat i pobles.

La CUP-AE ha explicat que aquestes propostes són de l'assemblea local, de les persones que van assistir a una assemblea oberta i d'altres aportacions via correu electrònic, i que aquest procés té un ritme que és diferent al marcat legalment que no respecta la ciutadania, per això es van presentar les propostes en forma d'al·legacions i no durant el ple de l'ajuntament.

La CUP-AE també ha fet varies propostes per reduir la despesa, destacant:

1. Que cap regidor/a de govern o oposició siga compensat econòmicament des de l'ajuntament si ja cobra d'una altra institució política (parlament, senat, congrés, diputació, consell comarcal...). Destacant que l'any passat Meritxell Roigé i Ferran Bel van cobrar més de 20.000€ tot i les altes quantitats que cobren del senat i el parlament.

2. Una rebaixa de la quantitat que cobren els grups municipals, establint un límit de 500€ i un mínim de 200€. Actualment CiU cobra més de 1.000€ mensuals.

3. Una reducció important de la quantitat que es destina a estudis i treballs tècnics (496.000€), una reducció del 50% del concepte de propaganda i publicitat (126.500€) i de comunicacions postals (38.000€).

Des de la CUP-AE també lamentem que des de l'equip de govern no s'acceptés la proposta de CUP-AE de publicar digitalment íntegrament els pressupostos de l'ajuntament.

Podeu consultar les al·legacions 1 més ideològiques i les 2 en aquests enllaços:

"Lamentem que des de l'equip de govern no s'acceptés la proposta de CUP-AE de publicar digitalment íntegrament els pressupostos de l'ajuntament".