CAL INVERTIR PER ACABAR AMB LES VIOLÈNCIES I DESIGUALTATS DE GÈNERE

La CUP-AE Tortosa fem públiques una sèrie de propostes, des de l’àmbit municipal, per treballar polítiques d’igualtat d’oportunitats de dones i home

Des de la CUP creiem que aquesta temàtica hauria de ser una prioritat perquè les dones som aproximadament la meitat de la població i continuem patint violències i desigualtats pel simple fet de ser dones. La societat, els partits polítics, les institucions i el govern (també el municipal) tenim la responsabilitat d’actuar i de prendre mesures. No ens podem limitar a denunciar i rebutjar les violències i desigualtats, cal fer polítiques transversals (en tots el àmbits de la societat) i cal fer-ho també des de l’àmbit municipal (com també diu la llei catalana 17/2015).

En aquest sentit des de la CUP-AE hem presentat una moció que es debatrà en el proper ple i hem presentat propostes al govern de la ciutat perquè als pressupostos 2017 hi haja una partida pressupostària concreta destinada a les polítiques d’igualtat d’oportunitat de dones i homes.

La moció (adjuntada) de la CUP-Ae no demana res més que el compliment de les competències municipals que atorga la llei catalana 17/2015 d’igualtat efectiva de dones i homes (article 6) i l’execució del pla d’igualtat aprovat pel govern de la ciutat, que actualment no s’està complint.

Concretament la moció demana: dotar als pressupostos d’una partida pressupostària generosa per fer polítiques d’igualtat d’oportunitats de dones i homes, fer un estudi de les necessitats del municipi (en compliment de la llei 17/2015), a partir de l’estudi prioritzar i calendaritzar les actuacions per fer complir el pla d’igualtat de l’ajuntament de Tortosa (en compliment també de la llei), efectuar un pla d’igualtat per al propi ajuntament i tot el seu personal (també en compliment de la llei) i per poder efectuar totes aquestes mesures, contractar una persona especialitzada en polítiques d’igualtat per raó de gènere.

Per altra banda, la CUP-Ae en les seves propostes per als pressupostos municipals del 2016 de Tortosa, ha incorporat la petició d’una partida pressupostària necessària per poder realitzar totes aquestes actuacions. Perquè a la fi, els projectes, lleis i plans no són més que paper mullat si al darrere no hi ha una partida pressupostària, és a dir, diners per poder efectuar-ho.

Així doncs, des de la CUP-Ae encoratgem als partits polítics que formen part del ple municipal i molt especialment al govern de la ciutat per dedicar més esforços ( projecte transversal, concret i pressupostat) per l'eradicació de les violències i desigualtats cap a les dones.

També informem que des del CUP-Ae farem actes durant el més de novembre fora de l’àmbit institucional, per manifestar aquesta necessitat de combatre la desigualtat i violència masclista i recordarem un any més, el 25 de novembre (dia internacional contra les violències de gènere) que no és suficient condemnar la violència, assistir a les dones que la pateixen i castigar als agressors, que també . Sinó que més a més, cal previndre, cal invertir en polítiques d’igualtat d’oportunitats de dones i homes perquè no s’arribe a aquestes situacions de violència.

" No ens podem limitar a denunciar i rebutjar les violències i desigualtats, cal fer polítiques transversals"