COMIN DEIXA EL TERRITORI SENSE RESPOSTES

La proposta presentada pel conseller Comín de crear Salut Terres de l’Ebre deixa massa interrogants com per no sospitar que es vol fer una Sagessa ebrenca

El primer dubte és com serà el model de gestió de la futura empresa SALUT TERRES DE L’EBRE. Ja sabem que serà 100% pública, però com es gestionarà? Es regularà pel dret mercantil (més opac i difícil de fiscalitzar) o pel dret públic (més transparent)? Esta és la pregunta clau. Des de la CUP-Ae sospitem que si no es va voler aclarir este dubte és perquè s’apostarà pel dret mercantil. Un model de gestió de les empreses públiques que ha generat corrupció, malversació de fons públics, sous escandalosos i ocults de gerents... com el cas de SAGESSSA. Per què si el model SAGESSA ha fracassat es continua apostant pel seu model de gestió? Es vol fer una nova SAGESSA a l’ebrenca canviant el nom?

De l’aparcament lamentem que s’haja optat per un aparcament privat i de pagament. La resposta no pot ser acceptar la deriva neoliberal que vol fer negoci de tot (el conseller va argumentar que tots els aparcaments d’hospitals són de pagament). Amb la salut no es pot fer negoci. I això és un aparcament de pagament a un hospital, un negoci. D’esta decisió responsabilitzem al delegat del govern a les Terres de l’Ebre i a Ferran Bel per no haver defensat per al territori un aparcament públic i gratuït.

Tampoc tindrem un nou hospital. Per què si en altres llocs de les Terres de l’Ebre es fan nous hospitals, aquí no podem tenir un nou hospital del segle XXI? L’ampliació no és una solució, és un «parxe» que perpetuarà el problema. I denunciem la manca de compromís amb el territori del delegat del govern i de Ferran Bel que van renunciar al nou hospital i no el van defensar. Des de la CUP-Ae demanem que almenys l’ampliació contemple també inversions per adequar i modernitzar les actuals instal·lacions.

Des de la CUP-Ae recordem que encara estem patint les retallades al Verge de la Cinta, només hem recuperat un 50% de les 82 places perdudes durant el govern Mas. I este estiu, una vegada més, han tancat la planta de traumatologia i la planta d’especialitats 1. Més de 30 llits. Per què es tanquen plantes si existeixen llistes d’espera?

Tot i el canvi de conseller, des de la CUP-Ae sospitem que la voluntat continua sent avançar cap a un deteriorament de la sanitat pública i la seua mercantilització.