CUP Tortosa insta a l'Ajuntament perquè sigui més actiu en la lluita contra la violència masclista durant el confinament i posa de relleu la crisi de cures que estem vivint

Un altre cop, des de CUP Tortosa volem manifestar la nostra solidaritat amb totes les persones afectades pel COVID 19, al personal sanitari així com a totes les treballadores i treballadors que cobreixen serveis bàsics. També la nostra solidaritat i indignació, amb les treballadores i treballadors que no fan serveis bàsics però que són obligats a anar a treballar, moltes vegades sense els equipaments sanitaris necessaris i també amb totes les persones que han estat acomiadades.

Estem vivint una crisi sanitària i social, però també estem vivint una crisi de cures, l'estat espanyol i la generalitat ho han tornat a fer, han posat per davant l'economia i els diners abans que la vida de les persones. Deixant amb ajudes insuficients a milers d'autònomes, ajudes que deixen de banda a les treballadores de les cures. Un sector altament feminitzat, i on moltes dones, gran part d’elles immigrades, es veuen condemnades a unes condicions laborals indignes a causa de la seva situació d'irregularitat.

Cal posar en valor les tasques de les cures, imposades històricament a les dones i que ara, en situació d'emergència sanitària i social, són més necessàries que mai. Cal també continuar denunciant les desigualtats de drets, oportunitats i llibertats que patim les dones per raons masclistes, desigualtats que augmenten en situació de crisi. Alhora cal crear xarxa feminista per donar resposta a les situacions de vulnerabilitat de drets en què es trobem moltes dones, ara davant el coronavirus i la seva gestió.

Cal també, posar fil a l'agulla per acabar amb les violències masclistes. Durant aquest confinament hi ha moltes dones que estan convivint amb els seus agressors i patint un autèntic infern. En aquest sentit, CUP Tortosa instem a l'Ajuntament a ser més proactiu amb la lluita contra la violència masclista i l'atenció a les dones que la pateixen, per això demanem que contracti espais publicitaris en els mitjans de comunicació locals per a fer difusió de tots els serveis d'atenció a la dona, i que informi i doti de tot el material necessari i formació als comerços i establiments per desenvolupar la campanya "Establiment segur contra la violència masclista" engegat per l'Institut Català de les Dones.

Cal parar atenció durant aquests dies, perquè les violències masclistes en confinament han augmentat significativament. Les trucades al servei 900 900 120 contra la violència masclista s'han incrementat un 60%. I malauradament, ja hem patit dos feminicidis als Països Catalans amb el que portem de confinament.

Som conscients i sempre hem assenyalat que aquests recursos ja eren insuficients abans del confinament, per això demanem que es facin polítiques socials i feministes, per posar la vida al centre de tot, i que no es faci política d'aparador com moltes vegades hem vist. Un altre cop, evidenciem la necessitat de contractar una tècnica en igualtat a l'Ajuntament de Tortosa.

D’altra banda, CUP Tortosa hem engegat la campanya “El masclisme no es confina. Ara més que mai, feminisme” juntament amb creació d’una  web per a totes aquelles dones que ho necessiten on hem recollit tots els serveis i contactes d'atenció a la dona. Hem volgut fer també difusió del Sindicat Independent de Treballadores de la llar i de les cures (Sindillar), perquè en aquests moments moltíssimes dones han quedat desemparades, sense un salari ni cap ajuda. Són dones que moltes vegades treballen sense contractes laborals i que, abans i ara, estan vivint situacions molt precàries. Per això animem a la ciutadania a solidaritzar-se amb elles i fer una donació a la seva caixa de resistència: ES18 0081 0057 3900 0214 3120.

Com ja hem assenyalat, vivim una crisi de cures, perquè el sistema patriarcal i capitalista no posen al centre la vida de les persones, per això cal que com a societat, i molt especialment les dones, impulsem un canvi de model econòmic i social perquè aquest, no ens serveix ni per garantir la nostra vida en moments d'emergència sanitària.