LA CUP DÓNA SUPORT A LA CONCENTRACIÓ DAVANT LA SEU DEL PP PER LA LLEI DE L'AVORTAMENT

La CUP va donar suport a la concentració que es va fer divendres 20 davant la seu del PP.

Volem denunciar que aquesta llei és un retrocés salvatge en els drets de les dones. El govern espanyol ha retallat notablement els nostres drets.

El Congrés espanyol ha aprovat una llei de l’avortament que recorda als anys més foscos de la dictadura franquista on una dona no era considerada subjecte autònom i havia de demanar permís al pare o al marit per poder fer determinades coses com ara treballar, obrir un número de compte bancari o viatjar fora de l’estat.

En ple segle XXI les dones no podrem decidir lliurement vers la nostra maternitat, i serà l’estat qui es creu amb dret de decidir sobre un fet tan personal, com el de ser mare. Ja podem dir que tenim la llei més restrictiva en matèria d’avortament de tota la Unió Europea.

I per això, volem dir ben clar que defensem la maternitat lliure, el fet de ser mare ha de ser una decisió personal i mai una imposició de l’estat. Respectem les creences morals i religioses de les persones però aquestes no poden ser imposades a aquelles que no les compartim.

La llei que s’ha aprovat deixa desemparades a les dones i especialment a les dones amb menys recursos. De nou, com a l’època franquista haurem d’anar a altre estat per poder avortar i això, novament, només ho podran fer aquelles que tinguen els suficients diners per pagar-ho. Segurament, com acostuma a passar en aquells llocs que l’avortament és il·legal, es practicarà de manera clandestina i això possarà en perill la vida de moltes dones. Només cal mirar la història, això ja ho vam viure les nostres mares o les nostres àvies.

Per això des de la CUP recolzem que les dones són les que han de parir i són les dones les que han de decidir, sense acceptar la tutela de l’Estat per decidir una cosa tant important i personal com és la maternitat, per això, demanem a la ciutadania que expressa el seu rebuig a aquesta llei.

Ara les dones dels Països Catalans no podran avortar per la seguretat social, hauran de viatgar a l’estranger, per això demanem al govern de Catalunya, que es faça insubmís a aquesta llei. No defensen el dret a decidir dels pobles? De fet, les dones no tenen dret a decidir sobre el seu cos? Cal que la ciutadania comence a pensar en el model d’Estat que volem si realment aconseguim la independència i des de la CUP Tortosa creiem que el dret sobre el propi cos de la dona, el dret a una maternitat lliure és un dret fonamental que en la futura Catalunya hauria d’estar garantit

No a la llei de l’avortament!

Lluitem pels drets de les dones!

Nosaltres parim, nosaltres decidim!