LA CUP INSTA A ESTUDIAR QUINA PART DEL DEUTE MUNICIPAL ÉS IL·LEGÍTIM

Des de la CUP de Tortosa hem iniciat una campanya, que s'emmarca dins de la denúncia dels pressupostos antisocials de l'Ajuntament per al 2014.

A partim d'avui, iniciem la recollida de signatures per tal de portat al ple municipal una moció popular per declarar una part del deute il·legítim. La moció va en la línia de les que s'han aprovat en municipis com Cerdanyola del Vallès, Molins de Rei, Badalona, Barberà del Vallès o Santa Coloma de Gramenet.

La reforma exprés de la constitució de l’any 2011, aprovada per PP i PSOE, va establir l'obligatorietat de pagar el deute per davant de qualsevol altra despesa en l’administració. A Tortosa, el problema del deute és evident, i ha fet que l'ajuntament destinés 7.073.220€ del pressupost del 2014 a amortitzar-lo i a pagar interessos. Aquest interessos són abusius pels simple fet que les entitats financeres obtenen els diners a un interès de l’1%, mentre que els presten a l’administració a interessos que, en alguns casos, superen el 5%.

Per tot això, demanarem que el Ple considere il·legítim aquesta part del deute i que inicie les accions legals pertinents per aconseguir la seva nul·litat. A més, sol·licitem fer un estudi al conjunt de crèdits de què disposa l’Ajuntament des que es va iniciar la crisi financera per tal de calcular el deute il·legítim que està suportant l’Ajuntament de Tortosa i quantificar la xifra total dels interessos de més que s’han pagat i hauríem de pagar, per mirar d’emprendre accions legals necessàries per aconseguir la nul·litat d’aquest deute il·legítim i estudiar les repercussions legals de declarar una moratòria de pagament sobre el deute i interessos contrets amb les entitats financeres privades en aquest context.

Entenem que la moció pot servir per posar sobre la taula una situació injusta i tornar a denunciar la gran quantitat de diners que s'ha malbaratat al municipi en pagar el deute de projectes sobredimensionats, com les fracassades piscines, mentre s'hi viuen situacions d'extrema pobresa.

Finalment, des de la CUP-Tortosa donem suport a la campanya engegada per la PAH del territori per portar als plens municipals mocions per la sanció d'immobles permanentment desocupats de bancs i altres grans empreses.