La CUP Tortosa demanarà al Ple de l’Ajuntament el suport a la vaga del 8M, així com la fiscalització del contracte de neteja viària i recollida de residus urbans

La CUP Tortosa ha presentat avui en roda de premsa les dues mocions que presentarà per a la seua aprovació al Ple del pròxim 6 de març.

En la primera de les mocions la CUP demana la fiscalització del contracte de neteja viària i recollida de residus urbans. El portaveu de la CUP ha defensat que s’ha evidenciat que el temps el temps els ha donat la raó i que el contracte signat era «un mal contracte», i ha denunciat que «paguem una milionada, els carrers no semblen nets, les illes de contenidors estan desbordades, i el percentatge de recollida selectiva no augmenta significativament». És per això que els anticapitalistes demanaran al Ple que es faci una auditoria externa per a comprovar si Acciona està incomplint el contracte, i que si es confirma que no ho està fent, se sancioni l’empresa de l’IBEX 35 i, fins i tot «s’estudiï com rescindir el contracte». Sergi Arnau també ha afirmat que el model de recollida impossibilita arribar als percentatges de recollida selectiva que marca el PRECAT, i per això la CUP demanarà al Ple implementar el model porta a porta en un barri i un dels pobles del municipi durant el present mandat.

Per altra banda la CUP demanarà el suport del Ple a la vaga del 8M en motiu del Dia de la Dona Treballadora. Els cupaires manifesten que «en un moment de crisi socioeconòmica com l’actual, la feminització de la pobresa és evident, i l’extrema dreta aprofita per a carregar contra la gent més desafavorida com els col·lectius de dones i el col·lectiu LGTBIQ+». És per això, que Arnau ha destacat el col·lectiu feminista com «un bastió contra l’extrema dreta» i ha defensat que «avui més que mai és important recolzar els col·lectius feministes». En la mateixa moció, la CUP demana que la Generalitat no cedeixi ni un mil·límetre als plantejament reaccionaris i torni a publicar a la web els dossiers de Coeducació, i de la mateixa manera, deixi de finançar entitats com Pro Vida, que ha rebut més de 260.000€ de diners públics.