La CUP Tortosa demanarà al Ple de l’Ajuntament la recuperació i la millora de les fonts de la ciutat, així com la creació d'un servei de transport col·lectiu per als polígons industrials.

La CUP Tortosa ha presentat avui en roda de premsa les dues mocions que presentarà per a la seua aprovació al Ple del pròxim 6 de febrer.

En la primera de les mocions la CUP demana el suport del ple per la creació d'un servei transport col·lectiu per als polígons de Tortosa. Selene Alberich ha manifestat que en uns situació d'emergència climàtica com l'actual «és responsabilitat de l'Ajuntament de Tortosa treballar per a trobar alternatives en l'àmbit de la mobilitat per tal de reduir la contaminació» al·legant que «els transports col·lectius emeten 4 vegades menys CO2 per km que el vehicle privat». És per això que la CUP proposarà al Ple que l'Ajuntament de Tortosa, conjuntament amb les empreses dels polígons i la Generalitat, estudiïn la creació del servei, així com les vies de finançament conjuntes.

Per altra banda la CUP ha denunciat que la ciutat de Tortosa tan sols compta amb 14 fonts en funcionament, i demanarà el ple que es realitzi un inventari, la reparació de les que no funcionen i se n'instal·lin de noves d'acord amb les necessitats detectades. Sergi Arnau ha recordat que “les fonts d'aigua pública és un bé comú i tothom hi ha de poder tenir accés”. Per altra banda ha denunciat la política desenvolupada per l’actual equip de govern: “o bé este equip de govern no es preocupa gaire pel benestar dels tortosins i tortosines o bé adopta criteris clarament racistes i classistes per intentar invisibilitzar la pobresa existent a la nostra ciutat”, ha sentenciat.